Jak przestać przyciągać roszczeniowych klientów?
- 10 czerwca 2024
Przyciągasz klientów w tzw. niskiej energii poprzez to kim jesteś Ty.
Dlaczego tak jest:
– Twoje przekonania na temat ludzi, pieniędzy, cen, konkurencji, inflacji mają wpływ na Twoje decyzje biznesowe.
– Większa wiara w konkurencję niż w siebie powoduje, że zaniżasz ceny.
– 1 dzień bez sprzedaży powoduje, że zaczynasz wątpić w siebie i wymyślasz extra promocje, by zarobić cokolwiek.
– Uważasz, że więcej sprzedasz gdy cena będzie niższa. Nikt przecież nie chce przepłacać i Ty też nie!
– Gdy klient pyta czemu tak drogo, obniżasz cenę ze strachu, że nic nie kupi.
– Odpowiadasz na 1000 e-maili i pytań o każdej porze dnia i nocy.
– Za wszelką cenę chcesz, by klient był zadowolony, więc zgadzasz się na extra usługę bez dopłaty.
– Rzadko odmawiasz zakupu, czy wykonania usługi.
– Nie lubisz dużo płacić, zawsze zwracasz uwagę na ceny.
– Uważasz, że tyle to nikt napewno Ci nie zapłaci.
To tylko kilka z wielu powodów dlaczego taką energią przyciągasz klientów na niskich wibracjach i klient płacący wysokie ceny, nigdy nie znajdzie się w Twojej przestrzeni.
Jak to zmienić?
– Przyjrzyj się swoim przekonaniom na temat pieniędzy, biznesu, klientów, cen – zmień wszystko na sprzyjające pozytywne (to proces).
– Uwierz bardziej w siebie i to co robisz. Jeśli wiesz, że jesteś najlepszy, to konkurencja dla Ciebie nie istnieje. Bądź autentyczny w tym robisz i rób to z pasją. Patrz przed siebie i nie rozglądaj się na boki. Skup się na celu.
– Zacznij afirmować – “Każdego dnia mam sprzedaż”, “Ludzie uwielbiają u mnie kupować”.
– Nie uzależniaj swojego nastroju od sprzedaży. Zrób co masz zrobić i zajmij się tworzeniem nowych projektów. Przestań sprawdzać czy właśnie wpadło zamówienie!
– Stawiaj granice w biznesie. Szanuj swój czas. Nie odpisuj i nie odpowiadaj w weekendy. Naucz się odmawiać, gdy nie chcesz wykonać usługi lub obsłużyć danego klienta. – Podnieś ceny! Niska cena przyciąga klienta roszczeniowego, który wysysa z Ciebie całą energię.
– By mieć klienta Premium sam nim się stań.
Klient jest bowiem Twoim lustrem.